Το “Hope For Children” CRC Policy Center παρέχει πληθώρα βιωματικών δραστηριοτήτων που στηρίζονται στη μεθοδολογία της μη τυπικής μάθησης σε παιδιά όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε Παγκύπρια βάση.
Στόχος των δράσεων αυτών η προώθηση της αποτελεσματικής πρόληψης και διαχείρισης της βίας στο σχολικό / εκπαιδευτικό πλαίσιο, καθώς και συμπεριφορών που πιθανόν παραβιάζουν τα δικαιώματα των παιδιών (π.χ. ρατσισμός, σεξουαλική βία, σχολικός εκφοβισμός κ.α.). Τα προληπτικά προγράμματα τα οποία εστιάζουν μεταξύ άλλων στην καταπολέμηση των διακρίσεων, του ρατσισμού και της βίας στοχεύουν στην ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στην ευαισθητοποίηση και στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης των παιδιών και των εφήβων.
Πιο συγκεκριμένα, το περιεχόμενο των βιωματικών δραστηριοτήτων είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης σε σχολικά / εκπαιδευτικά πλαίσια, κυρίως στα επίπεδα της πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης. Τα προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης στο σχολείο απευθύνονται σε ολόκληρο το μαθητικό πληθυσμό και στόχο έχουν να προωθήσουν την ψυχική υγεία και ευεξία όλων των ατόμων, ανεξαρτήτως ατομικών χαρακτηριστικών. Τα προγράμματα δευτερογενούς πρόληψης αφορούν σε ομάδες μαθητών που έχουν εμφανίσει κάποιες πρώτες ενδείξεις ψυχολογικών δυσκολιών.
Μεταξύ των προγραμμάτων που παρέχονται στα σχολεία περιλαμβάνονται:
- Ομάδες υποστήριξης συνομηλίκων “Beat Bullying”: Ομάδες παιδιών που εκπαιδεύονται από ειδικούς επαγγελματίες για να λειτουργούν ως πρεσβευτές ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό στα σχολεία και ως υποστηρικτές προς τους συνομηλίκους τους. Η εκπαίδευση των μαθητών λαμβάνει χώρα μία φορά την εβδομάδα με διάρκεια 2 διδακτικές περιόδους, για 12 εβδομάδες, εντός του σχολικού χώρου. Το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών συναντήσεων αποτελείται από δραστηριότητες χωρισμένες σε τέσσερις βασικούς πυρήνες δεξιοτήτων: 1. Συνεργατικότητα 2. Εντοπισμός ποιοτικών χαρακτηριστικών του υποστηρικτή 3. Επικοινωνία και Ενεργητική Ακρόαση 4. Επίλυση προβλημάτων.
- “Νιώθω Αυτοπεποίθηση”: Εκπαιδευτική παρουσίαση με σκοπό την ανάδειξη της σημασίας της αυτοπεποίθησης, δίνοντας έμφαση σε θέματα όπως: οι πιέσεις και τα ιδανικά εμφάνισης, η παραποίηση/επεξεργασία των εικόνων στα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά μέσα, η σημασία της διαφορετικότητας του καθενός.
- Ομάδες Υποστήριξης Συνομηλίκων “Πρόληψη προβληματικής χρήσης τυχερών παιχνιδιών”: Εκπαίδευση ομάδας παιδιών σε κάθε σχολείο με σκοπό την εκπαίδευσή τους σχετικά με τη κατάχρηση ή προβληματική ενασχόληση με τα τυχερά παιχνίδια. Απόκτηση γνώσεων σχετικά με τους κινδύνους και τις συνέπειες του τζόγου και βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και αυτογνωσίας. Η εκπαίδευση των μαθητών θα λαμβάνει χώρα μία φορά την εβδομάδα με διάρκεια 2 διδακτικές περιόδους, για 10 εβδομάδες, εντός του σχολικού χώρου. Παρέχεται σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Στοιχημάτων.
- «Σχολικός Εκφοβισμός & Αποδοχή της Διαφορετικότητας»: Ο κινηματογράφος, ως ισχυρό μέσο αφήγησης, προσφέρεται ως εξαιρετική πλατφόρμα για να ανοίξει μια σημαντική συζήτηση για τον εκφοβισμό στο σχολείο και την αποδοχή της διαφορετικότητας, τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι. Σε συνεργασία με το Διεθνές Παιδικό Φεστιβάλ Ταινιών Αθηνών και το Ίδρυμα Χριστίνα Αποστόλου.
- Πρόγραμμα "TEAM-UP": Ομαδικές, δομημένες και ημιδομημένες ψυχαγωγικές και αθλητικές δραστηριότητες σε ομάδες εφήβων, ειδικά σχεδιασμένες για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ψυχοκοινωνικής ευημερίας των παιδιών. Σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό War Child.