Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, η Maria Luisa de Bivar Black ήταν υπεύθυνη της Αρχικής Κατάρτισης Εκπαιδευτικών (Ιστορία), εστιάζοντας κυρίως μεθόδους σε διδασκαλίας (διδακτική) και την ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών.
Δουλεύοντας ως εμπειρογνώμονας για το Συμβούλιο της Ευρώπης από το 1996, η Maria Luisa de Bivar Black ενεπλάκη σε διμερή, περιφερειακά και διακυβερνητικά έργα σε διάφορες χώρες όπως η Κύπρος, η Βοσνία, το Αζερμπαϊτζάν, η Μολδαβία, το Κοσσυφοπέδιο, η Ρωσική Ομοσπονδία, η Ουκρανία, η Ουγγαρία, η Αυστρία, η Σερβία, η Ρουμανία, η Νορβηγία και η Εσθονία.
Με την ιδιότητα αυτή, η Maria Luisa de Bivar Black ετοίμασε και έκανε ομιλίες σε σεμινάρια, καθοδήγησε διαδραστικά εργαστήρια, συνέγραψε υλικό επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς και μαθητευόμενους και ετοίμασε εκθέσεις για το Συμβούλιο της Ευρώπης. Ενεργώντας ως εμπειρογνώμονας για το Euroclio από το 1998, η Maria Luisa de Bivar Black δημιούργησε εργαστήρια, παραχώρησε ομιλίες, ενεπλάκη στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών, κυρίως στα Βαλκάνια και ήταν ένας από τους εμπειρογνώμονες που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Κατανόησης ενός Κοινού Παρελθόντος, Μαθαίνοντας για το Μέλλον, η οποία περιλάμβανε την Αλβανία, τη Βουλγαρία και τη Μακεδονία.
Ως σύμβουλος του Συμβουλίου της Ευρώπης, η Maria Luisa de Bivar Black διοργάνωσε έργα μεγάλης κλίμακας στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη και το Κοσσυφοπέδιο, που είναι υπεύθυνη για τη συνεργασία των συναφών εμπειρογνωμόνων για μια σειρά σεμιναρίων και συναντήσεων που ασχολήθηκαν με την ανάπτυξη και διδασκαλίας των μεθόδων, και τον προγραμματισμό του περιεχομένου των συναντήσεων. Έγραψε το Εγχειρίδιο για Εκπαιδευτικούς Ιστορίας στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη (2008) και Διδασκαλία της Ιστορίας Σήμερα, Προσεγγίσεις και Μέθοδοι (2011), για το Κοσσυφοπέδιο. Και τα δύο δημοσιεύθηκαν από το Συμβούλιο της Ευρώπης.
Από το 2010, η Maria Luisa de Bivar Black έχει επίσης εργαστεί στο Μαπούτο, Μοζαμβίκη και τη Λουάντα, Αγκόλα, ως μεταφράστρια και σύμβουλος Ανθρωπίνου Δυναμικού, κυρίως σχετικά με την επικοινωνία. Έχει συμμετάσχει σε τακτά διαστήματα σε εκπαιδευτικά προγράμματα ιστορίας με το Συμβούλιο της Ευρώπης, όπως είναι Η Εικόνα του Άλλου στη Διδασκαλία της Ιστορίας και Κοινές Ιστορίες για μια Ευρώπη Χωρίς Διαχωριστικές Γραμμές, το οποίο αυτή τη στιγμή διαδίδεται(ήταν υπεύθυνη για το Θέμα IV: Η Ευρώπη και ο Κόσμος).