Η παγκόσμια μέρα εκπαίδευσης (24/01) τιμάται κάθε χρόνο μετά την καθιέρωσή της από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών για να υπενθυμίσει τη θεμελιώδη αξία της εκπαίδευσης ως δικαίωμα όλων των παιδιών και ως μέσο για την προώθηση της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού διασφαλίζει το δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση, χωρίς διακρίσεις, και θέτει ως καθήκον των κρατών να παρέχουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση για όλους. Η εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο για την εξέλιξη και την ευημερία των παιδιών, παρέχοντας τους τα κατάλληλα εργαλεία για την επιτυχία και την επίτευξη των στόχων τους Η συνεχής επένδυση στην εκπαίδευση είναι απαραίτητη λοιπόν, ώστε κάθε παιδί να έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές του.
Σήμερα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, 258 εκατομμύρια παιδιά και νέοι εξακολουθούν να μην φοιτούν στο σχολείο, ενώ 617 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν μπορούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν τα βασικά μαθηματικά. Λιγότερο από το 40% των κοριτσιών στην Υποσαχάρια Αφρική ολοκληρώνουν την βασική εκπαίδευση, ενώ περίπου τέσσερα εκατομμύρια παιδιά και νέοι πρόσφυγες είναι εκτός σχολείου.
Η γενική διευθύντρια της UNESCO, Audrey Azoulay, αφιερώνει τη φετινή ημέρα εκπαίδευσης στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης, καλώντας τα κράτη μέλη της UNESCO να επενδύσουν στην εκπαίδευση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών για την υπεύθυνη χρήση αυτής της τεχνολογίας στον τομέα της εκπαίδευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η χρήση της τεχνολογίας επεκτείνεται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, όλο και περισσότερες χώρες θέτουν επίσης περιορισμούς στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην τάξη, με αποτέλεσμα σχεδόν το 40% των χωρών να έχουν πλέον νόμο ή πολιτική που απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.
Για να επιτευχθεί ο παγκόσμιος στόχος που έχει τεθεί για το 2030, ο οποίος αναφέρεται στη «Διασφάλιση της ίσης και χωρίς αποκλεισμούς ποιοτικής εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης για όλους» θα πρέπει να προσληφθούν 69 εκατομμύρια δάσκαλοι και καθηγητές για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παγκόσμια.
Ο οργανισμός “Hope For Children” CRC Policy Center αφουγκραζόμενο τις ανάγκες προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα σε μαθητές/τριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων και εκπαιδεύσεις σε γονείς/κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς σε θεματικές συναφή με την προστασία και προώθηση των δικαιωμάτων του παιδιού. Τα προγράμματα στοχεύουν στην προσωπική ανάπτυξη των παιδιών τόσο ως μαθητές όσο και ως μελλοντικούς πολίτες, εμπλουτίζοντας την κριτική τους σκέψη, τις ικανότητες και τις δεξιότητες τους μέσα σε ένα περιβάλλον συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης. Όλα τα προγράμματα εφαρμόζονται με την έγκριση του ΥΠΑΝ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Οργανισμού, μπορείτε να καλέσετε στο 22103234.