Tο “Hope For Children” CRC Policy Center ολοκλήρωσε για 2η χρονιά τη συνεργασία του με την Ελληνική Τράπεζα με σκοπό την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Ομάδες Υποστήριξης Συνομηλίκων» του Hope For Children που ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2019 επεκτάθηκε σε περισσότερα σχολεία, χάρη στη χρηματοδότηση της Ελληνικής Τράπεζας.
Η ανάγκη για εκπαίδευση και εφοδιασμό των παιδιών με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την αντιμετώπιση ποικίλων δυσκολιών προκύπτει από την όλο και αυξανόμενη εμφάνιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού. Τα περιστατικά αυτά διαφαίνονται από τις αναφορές των σχολείων, των γονέων και της επικαιρότητας.
Με την ενίσχυση των παιδιών προς την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού συνεπάγεται η ενίσχυση της σχολικής κοινότητας. Παράλληλα ενθαρρύνεται η ολιστική αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού μέσα και από τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων, των εκπαιδευτικών και της οικογένειας.
Μέσα από τις «Ομάδες Υποστήριξης Συνομηλίκων», όλο περισσότεροι έφηβοι είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν από ειδικούς επαγγελματίες για να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό και ως υποστηρικτές προς τους συνομηλίκους τους. Η ιδέα αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία ότι κάποια μηνύματα μεταδίδονται στα παιδιά καλύτερα όταν προέρχονται από συνομήλικους ή άλλα νεαρά άτομα.
Στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές όχι μόνο γνώσεις σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, αλλά πολύ περισσότερο δεξιότητες ζωής, οι οποίες είναι χρήσιμες μακροχρόνια για επίλυση προβλημάτων και αντιμετώπιση ποικίλων δυσκολιών, πέρα από το σχολικό εκφοβισμό. Επίσης, μέσα από την εμπειρία, στόχος είναι τα παιδιά να αυξήσουν την ικανότητά τους να διεκδικούν και να ασκούν τα βασικά τους δικαιώματα για προστασία από κάθε μορφή βίας και κακοποίησης, για τήρηση ενός καλού επιπέδου ζωής και για συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν.
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις διήρκησαν 12 εβδομάδες και αποτελούνταν από βιωματικές δραστηριότητες εστιασμένες σε τέσσερις βασικούς πυρήνες δεξιοτήτων:
1. Συνεργατικότητα
2. Εντοπισμός ποιοτικών χαρακτηριστικών του υποστηρικτή
3. Επικοινωνία και Ενεργητική Ακρόαση
4. Επίλυση προβλημάτων
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και αξιολογείται με τη χορήγηση ερωτηματολογίων στους μαθητές πριν και μετά την εκπαίδευση.