Το «Hope For Children» CRC Policy Center στο πλαίσιο υλοποίησης του συγχρηματοδοτούμενου από την ΕΕ προγράμματος “PROMISE II” (REC-CHILD-AG-2016-01_764236), διοργάνωσε τριήμερη εκπαίδευση των επαγγελματιών που διαχειρίζονται θέματα σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών. Η εκπαίδευση επικεντρώθηκε στη Δικανική Συνέντευξη παιδιών και ειδικότερα των παιδιών που προέρχονται από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Στη θεματολογία της εκπαίδευσης περιλαμβανόταν και το θέμα των συγκρουσιακών διαζυγίων και κατ’ επέκταση της γονικής αποξένωσης.
Την πραγματοποίηση των εκπαιδεύσεων ανέλαβαν η κα Þorbjörg Sveinsdóttir, ψυχολόγος και δικανική συνεντεύκτρια του Σπιτιού του Παιδιού στην Ισλανδία και η κα Ana Marija Spanic, ψυχολόγος στο Κέντρο Προστασίας του Παιδιού στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Μέσα από την εκτεταμένη εμπειρία τους οι εκπαιδεύτριες έδωσαν έμφαση στην εφαρμογή πρωτοκόλλων για τη διεξαγωγή δικανικής συνέντευξης σε παιδιά με μαθησιακές και γνωστικές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα για παιδιά με φυσικές μειονεξίες, παιδιά με αναπτυξιακά προβλήματα, με προβλήματα επικοινωνίας, με νοητική υστέρηση και με διαταραχές συμπεριφοράς.
Σκοπός της εκπαίδευσης ήταν ο εμπλουτισμός των γνώσεων των επαγγελματιών που εργάζονται με παιδιά που εμπλέκονται σε περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης ή και εκμετάλλευσης και η υιοθέτηση εμπεριστατωμένων τεχνικών συνέντευξης προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Παράλληλα, μέρος της εκπαίδευσης είχε αφιερωθεί στη διαχείριση περιπτώσεων στις οποίες εμπλέκονται συγκρουσιακά διαζύγια με αποτέλεσμα και την γονική αποξένωση.
Στις εκπαιδεύσεις συμμετείχε προσωπικό του «Hope For Children» CRC Policy Center που εργάζεται στο Σπίτι του Παιδιού, εκπρόσωποι από τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας, την Αστυνομία Κύπρου και συγκεκριμένα η ειδική ανακριτική ομάδα που αναλαμβάνει τις περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών Παγκύπρια, και τη Δικαστική Υπηρεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Παράλληλα, στην εν λόγω εκπαίδευση έλαβαν μέρος και εκπρόσωποι της Νομικής Υπηρεσίας, των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.