21η Mαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων

Η 21η Mαρτίου ανακηρύχθηκε και καθιερώθηκε ως «Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων» το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών. Η ημέρα αυτή είναι μέρα αφύπνισης για τα ίσα δικαιώματα, ανεξαρτήτως φυλετικής καταγωγής. Το “Hope For Children” CRC Policy Center (HFC) τιμά κάθε χρόνο την Ημέρα αυτή και βρίσκεται εμπράκτως δίπλα σε όλα τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών που μεταναστεύουν για να ξεφύγουν από διακρίσεις και παραβιάσεις δικαιωμάτων που κυριαρχούν στις χώρες τους.

Αφορμή για την καθιέρωση της συγκεκριμένης ημέρας αποτέλεσε ένα τραγικό συμβάν που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη. Συγκεκριμένα, στις 21 Μαρτίου 1960, η αστυνομία της Νοτίου Αφρικής σκότωσε εν ψυχρώ 70 άτομα κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσης κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλει το καθεστώς λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας έτσι τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές.

Τόσα χρόνια μετά και το φαινόμενο του φυλετικού ρατσισμού εξακολουθεί να υφίσταται. «Ρατσιστής δεν γεννιέσαι, γίνεσαι», λέει και η ρήση, ενισχύοντας το γεγονός ότι είναι ευθύνη του καθενός να δείχνει σεβασμό στη διαφορετικότητα. Δυστυχώς, οι φυλετικές διακρίσεις, αποτελούν καθημερινότητα για πολλά παιδιά και εμφανίζονται είτε ως παρακώλυση της πρόσβασης σε βασικά δικαιώματά τους, είτε ως λεκτικός και έμπρακτος εκφοβισμός τους. 

Το HFC, μεταξύ άλλων προγραμμάτων, έχει αναλάβει τη λειτουργία ιδιωτικών στεγών για τη φιλοξενία και ολιστική στήριξη ασυνόδευτων παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο με στόχο την προώθηση της ευημερίας τους, την ομαλή ένταξή τους στις χώρες υποδοχής τους και την εξάλειψη του ρατσιστικού λόγου και συμπεριφορών μέσα από την καλλιέργεια κουλτούρας αποδοχής. Παράλληλα, το Τμήμα Εκπαίδευσης και Ενημέρωσης του οργανισμού, διοργανώνει εργαστήρια μη τυπικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με θεματολογία σχετική με την καταπολέμηση διακρίσεων, του ρατσισμού και της βίας και την αποδοχή της διαφορετικότητας.