Δελτίο Τύπου: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα «Εκπαίδευση για Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων»
Το “Hope For Children” CRC Policy Center έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τις εκπαιδεύσεις στο πλαίσιο του έργου «Εκπαίδευση για ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων» το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και ‘Ένταξης, της Μονάδας Ευρωπαϊκών Ταμείων, του Υπουργείου Εσωτερικών και τη Κυπριακή Δημοκρατία. Το “Hope For Children” CRC Policy Center είναι ο Τελικός Δικαιούχος του έργου με εταίρο το Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας.
 
Σκοπός του έργου ήταν η κοινωνική ένταξη των υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν στην Κύπρο, μέσα από την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων αλλά και παρουσίαση εργαλείων που θα τους βοηθήσουν στην πορεία της ενσωμάτωσής τους στη χώρα υποδοχής με απώτερο στόχο την πρόληψη της παραβατικότητας και της ριζοσπαστικοποίησης. 
 
Στην εκπαίδευση έχουν λάβει μέρος 172 άτομα, 73 ενήλικες και 99 ανήλικοι, συμπεριλαμβανομένων και ασυνόδευτων παιδιών, και έχουν παρακολουθήσει συνεδρίες με θέματα όπως ο ρατσισμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η θέση της γυναίκας στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και η ισότητα φύλων, η προσαρμογή και η δυνατότητα της αλλαγής μέσα από την απώλεια, τους τρόπους επικοινωνίας σε ένα κοινωνικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα επιδιώχθηκε η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε πτυχές της κοινωνικής ζωής στην Κύπρο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
 
Στις συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι μη-τυπικής μάθησης, έτσι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να αφομοιώσουν πιο εύκολα τις πληροφορίες που πρόσφερε κάθε θεματική συνεδρία. Χρησιμοποιώντας βιωματικά εργαστήρια σε συνδυασμό με τις παρουσιάσεις, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τα δικά τους, προσωπικά βιώματα με τα μηνύματα που ήθελε να περάσει κάθε εκπαιδευτική συνεδρία. Στο τέλος κάθε συνάντησης, αφιερώθηκε χρόνος από τους εκπαιδευτές για αντανάκλαση των όσων συζητήθηκαν αλλά και των συναισθημάτων που πιθανόν προκλήθηκαν από τις θεματικές που συχνά ήταν συναισθηματικά φορτισμένες. 
 
Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι οι εκπαιδευτικές συναντήσεις αποτελούσαν ένα χώρο που ένιωθαν ασφάλεια να εκφραστούν ενώ ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως «Φύλο», «Δημοκρατία», «Ισότητα» που δεν τους ήταν οικείες. 
 
Μέσα από ερωτηματολόγια που δόθηκαν στους συμμετέχοντες, οι εκπαιδευτές βαθμολογήθηκαν με υψηλά σκορ όσον αφορά το επίπεδο της γνώσης τους, την ανταπόκριση τους σε ερωτήσεις και την ενθάρρυνση τους για συμμετοχή στην εκπαίδευση (ΜΟ = 4.38 με μέγιστη βαθμολογία το 5). Επίσης, οι δραστηριότητες που συμπεριλήφθηκαν στην εκπαίδευση βαθμολογήθηκαν με ψηλά σκορ, πιο συγκεκριμένα οι ερωτήσεις που αφορούν τη χρησιμότητα, την παροχή κινήτρου, και τη διασκεδαστικότητα (ΜΟ = 4.44).
 
Τα συχνότερα αναφερόμενα συναισθήματα ήταν η χαρά (61.07%), η ευτυχία (51.15%) και ο ενθουσιασμός (33.59%). Επίσης σχεδόν 30% των συμμετεχόντων ανέφεραν πως ένιωσαν ενδυνάμωση.